štvrtok 30. júna 2011

Letné dažde a hrejivé vankúše

Posledný deň šk. r. 2010/2011. Vonku leje ako z krhly, dokonca dnes padali aj krúpy. Cupotali na strechu autobusu, v ktorom som sa práve viezla. Zvláštny pocit, vnútri bolo sparno a vonku padal na zem ľad. Letná búrka.

♥Tešme sa letnému dažďu, je to osviežujúca sprcha celej prírody♥ (toto je výzva pre moje šomrajúce okolie, pre mňa je dážď najkrajšia časť horúceho leta :) 
Zriedka v lete pletiem (snáď iba dve na tri :); najmä kvôli hrejivosti úpletu v lone počas samotnej výroby, sa tejto aktivite vyhýbam.Toto leto je výnimočné, pletiem návlečky na denné vankúše. Tu sú tri zo šiestych: biela, šedá a čierna. Tie ďalšie: červená, škoricová a svetlo- hnedá už majú nové majiteľky a ďalšia čokoládová je v štádiu rozpletenosti. 
Na jednu návlečku spotrebujem 2x100g RED HEARD Bella, pracujem ihlicami č. 3,5 (počet očiek 111), veľkosť vankúša je 50x50cm (štvorcové ikeácke farebné). 

Pri pletení počúvam Vivu z môjho retro tranzistora, prípadne počúvam cupotanie dažďa a teším sa, že som v suchu a teple. Na stole mi blikoce voňavá jablkovo-škoricová/borovicová sviečka, medovým čajom zapíjam cukinový koláč a teším sa, že nemusím odháňať dotieravých komárov ako po minulé roky.
A ešte vysvetlenie prečo teraz v lete pletiem a prečo už siedmu návlečku. V januári t.r. som mala úraz - zlomená hlavička lakťovej kosti. Koncom marca som dokončila rehabilitáciu a začala pliesť. Vlastne, ešte keď som mala ruku v sádre, od pleca po dlaň, začala som si predstavovať ako sa mi kosť zrastá; pekne som si vizualizovala uzdravovanie mojej ruky, postupne od úrovne buniek. Pomohlo. Ruku mám ohybnú ako pred úrazom a bez bolesti. Nefungujem ako zlomeninová rosnička. Len veľa štrikujem - cvičím s rukou.

3 komentáre:

  1. Ahoj Vierka!!
    Moc děkuji za návštěvu u mně!!
    Tak jsem objevila Tvůj skvělý blog!!
    Moc se mi tady líbí :o)
    Krásně jsi vyfotila déšť!!
    Píšeš "ako z krhly" - tak doufám, že je to "jako z konve" - jako u nás :o))))
    Déšť - tenhle letní mi také nevadí, ale mohlo by být trošku tepleji - nosím doma tlusté ponožky!!! :o))
    Tvoje pletené návleky na polštářky - to je skvělá rehabilitace a moc hezká!!
    Tyhle polštářky se mi moc líbí a fotka bílého, šedého a černého je skvělá!!!
    Krásně jsi popsala pohodu s jehlicemi...
    Měj se moc krásně a budu se těšit na přístě!!
    Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moja svokra zas pletením a háčkovaním bojuje s ťažkou reumou, ktorá ju trápi už roky. Napokon sú tie choroby aj na niečo užitočné.

    Ak by sa medzi choroby rátal aj pôrod, tak ja som vyšívala krížikovým stehom na nejakú panamu pred prvým pôrodom medzi kontrakciami. Šup do ruky plátno, rýchlo pár krížikov, odhodiť, predýchať, pozrieť čas a zas pár stehov :-)

    Prajem ti Vierka veľa spokojných hláv, ktoré spočinú na tvojich "zdravotných" návliečkach.

    Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dievčatá, ďakujem za vaše návštevy, komentáre.
    Jarka, rozumieme si.:-) Krhla aj konva je na polievanie, aj to prírodné. Dodatočne zisťujem výhodu troch farieb mojich vankúšov - dobre viditeľné svetlé aj tmavé vlasy zachytené v nich, sú dôkazovým materiálom, koho hlava na nich spočinie najčastejšie :-)
    Evka, tak veru, treba si nájsť cestu, riešenie, pomoc. Susedkin karpálny tunel, ktorý sa ozval po zimnom háčkovaní, mám ako memento: Ručnou prácou k trvalej invalidite! S vierou ale mierou. :-)
    A ešte moja oprava aspoň v komente. Vankúš (krajšie pod ušká - poduška) tvorí výplň a návlečka. Moje pletené oblečenia na vankúše sa volajú obliečky.:-) Som múdrejšia ...a začalo to tak nevinne:-)) Ale už končííím.:-)

    OdpovedaťOdstrániť